Tuesday, December 17, 2013

Universal Studio Singapore...We are here !!! (Part 3)

12 Disember 2013

Okey...dah ada gambar tu maknanya dah sampai la kan...ni gambar wajib..kalau takde gambar ni kira eviden tak  cukup dan diragui hehehee.....

Sebenarnya sebelum ke sini, Mama dah buat research....must do-don't..so merujuk kepada blog yang Mama baca...mula-mula sampai kita kena amik MAP n SHOW SCHEDULE..Kenapa???ada sebabnya...supaya kita boleh set mana nak singgah dulu dan tak terlepas show. Pepatah Melayu..."Malu bertanya sesat jalan"...kalau tak nak tanya tengok la map kan heehheheheee...



Alhamdulillah...Adam n Harith langsung tak buat perangai. Mama takut jugak sebabnya xpernah lagi bawak diorang keluar berjalan dalam tempoh masa yang lama. Bekalan makanan memang bawa dan sentiasa bagi je diorang ni kudapan. Asal jumpa toilet je memang akan suruh semua masuk untuk sesi MEMANJAkan diri hehehheee...mana la tau kang tengah beratur nak tengok show nk p tandas pulak...adoi!!




Lagi satu...bila berjalan mulakan di sebelah kanan dulu. Ada la sebabnya kot. Kami pun follow je la. Sambil-sambil tu kita boleh bergambar dengan beberapa karakter kartun dan filem. Ini pun ikut nasib je sebab diorang akan keluar beberapa minit je. So kalau nampak ramai yang beratur nak amik gambar tu boleh la join skali. Sebab tak kan jumpa lagi dah nanti heheheee...banyak jugak la yang dapat kitorang snap...saampaikan Adam cakap..Mama ni asyik amik gambar jer ....




Lagi satu...yang bagusnya...kita boleh mintak tolong sesapa je amikkan gambar. Sure diorang amikkan. Tak kena bayar pun hehehee...so jangan risau la kalau datang sorang ke...berdua ke...sekampung ke...nak amik gambar sekali...ha mintak je tolong orang...yang penting kena ringan mulut la yer..





 Untuk tengok setiap show atau main games kat situ...memang kena beratur panjang. Tapi memang BERBALOI !!...especially Autobot Roll Out !!...memang kalau datang sini kena try yang ni...kitorang memang target transformers sebab Adam n Harith ni awal-awal lagi nak masuk...best giler..walaupun kena beratur lebih kurang 30minit hehehhehhe...kat luar pulak bergambar dengan transformers Evac...kereta yang kitorang naik masa kt dalam tadi la.Seronok punya pasal  belilah gambar ni sekeping buat kenangan..
Selain tu, ada juga aktiviti dan show yang melibatkan air...Show light..camera..action pun ada yang basah. Kalau dekat Water World pulak kena pilih tempat duduk ikut label.Kalau label biru dan hijau memang komfem basah hahahhahaa...kitorg yang duduk label coklat pun kena jugak tempias. Sebab tu kena bawak baju hujan. Beli siap-siap kat giant kain cantik skit. Klu watson cepat koyak. murah je RM 3.90. Kalau beli kat sana memang masak la kan hehehe...kebetulan masa kat sana memang hujan...so berbaloi la beli kan. 
                                           
Surau untuk solat ada berdekatan rollercoster sebelah The Mummy. tempatnya kecil tapi selesa kalau orang tak ramai. Jadi kalau dah masuk waktu dan berada berdekatan tu terus la solat supaya tenang nak teruskan perjalanan hehehee...

Makanan pulak..sebenarnya banyak tempat tapi takde status HALAL...tak berani wooo..hanya ada satu je food court yang ada tanda HALAL. Berdekatan Madagascar. Tapi masa kitorang singgah pukul 5.30 petang tu dah tutup. Jadi voucher  SGD 30 tu kitorang guna untuk beli nugget n milo panas je. kalau tak guna rugi la kan.


Setiap station ada shop yang jual cenderahati. Boleh je nak singgah. Tapi sebenarnya kalau nak jimatkan masa tak perlu la masuk. Sebabnya sebelum keluar nanti akan ada kedai USS yang jual semua cenderahati yang kita nakuntuk semua karakter yang ada kt dalam tu. Lagi senang nak bajet kan...boleh guna voucher yang dapat tadi..ada SGD 15 tapi kena belanja SGD30 ke atas baru boleh guna untuk satu..

Dipendekkan cite ni je la yang kitorang sempat capai dalam masa 45 minit. Sebab janji dengan driver bus tunggu pukul 7.20 mlm...Setiap sorang dapat satu barang je hehhee...kalau tgk SGD rasa murah je...cer convert ke MYR..hahhahhahaha...tau la kan





Ok lah...masa untuk kembali ke tanahair hehhehehe...BYE-BYE USS...nnti kita datang lagi ye..

Proses nak keluar masih lagi sama macam datang tadi. Kita kena lalu dua imigresen. Cuma kali ni barang yang dibeli di USS tadi kena declare masa Imigresen Malaysia. Dan keratan kecil yang disimpan tadi diserahkan semasa di Imigresen Singapura. 

Kitorang paling akhir sampai di hotel...tepat jam 10.30malam. Letih sangat tapi seronok sebab anak-anak semua nampak gembira sangat. Terima Kasih Abah belanja kitorang :)

No comments:

Post a Comment